9 Mart 2013 Cumartesi

İlk paylaşımımda dünyaca ünlü bir marka olan Chanel'in parfümü Chanel No 5'dan bahsetmek istiyorum. Öncelikle şunu söylemeliyim ki bu aralar kokulara fena halde kafayı takmış durumdayım. Son zamanlarda çok fazla uçakla yolculuk yaptığımdan, hava alanlarında bekleyerek geçirmem gereken zamanların çoğunu duty free'lerde parfümlerle haşır neşir olarak geçirdim. Bu vesileyle pek çok koku denedim ve ne yazık ki çoğusu da yolculuğumu kötü geçirmeme sebep olacak kadar ağırdı. Bu arada tabi ki koku konusunda hassas olduğumu ve çoğu parfümün başımı ağırttığını da belirtmem gerekir sanırım :) Konuyu fazla dağıtmadan Chanel No 5'a dönüyorum.





Bilen vardır bilmeyen vardır diye ayrıntılı bir şekilde anlatmak istiyorum. Bu parfüm Chanel'in kurucusu Coco Chanel'in kendi markası için seçmiş olduğu ilk parfümdür. İlk bakışta farkedilir şekilde sade bir şişeye ve isme sahiptir. Böyle olmasını da bizzat Coco Chanel'in kendisi istemiştir, çünkü ona göre öne çıkması gereken şey koku olmalıdır. Tam da istediği gibi olmuştur ve Chanel No 5 daha çıktığı yıllardan itibaren klasik ve akılda kalıcı bir parfüm haline gelmiştir.




Tabii parfümün bu kadar ikonik bir hale gelmesinde reklamların çok büyük bir payı olduğunu da es geçmeyelim. Burada kastettiğim şey sadece ticari amaçla yapılan reklamlar değil elbette. Parfüm hakkında kulaktan kulağa yayılan şehir efsanesi tadında bazı hikayeler vardır. Bunlardan biri parfümün ismiyle ilgilidir. Anlatılanlara göre Coco Chanel  ünlü bir parfüm üreticisi olan Ernest Beaux'den 10 tane koku örneği yapmasını ister. Beaux koku örneklerini hazırlar ve numaralandırarak sunar. Coco Chanel hiçbirisine bakmayarak direk 5 numaralı kokuyu seçer ve o koku efsaneleşerek bugüne kadar gelir. Parfümün içeriğinin 50 yıldır hiç değişmediği de söylentiler arasındadır. Daha fazla bilgi için buraya tık tık.




Ve gelelim bu kokunun bendeki karşılığına. Daha önce de dediğim gibi ağır kokulara pek gelemiyorum. Chanel No 5 da benim için biraz ağır bir parfüm ki bu fikrime katılanların sayısı az da değildir. Hatta birçok kişinin tütün kolonyasına benzettiğini bile duydum. Neye benzerse benzesin onun bir klasik olduğu gerçeğini yok sayamayız değil mi? Bu parfüm benim aklımda güçlü kadın imajını uyandırıyor. Fazla genç olmayan, ne istediğini bilen, şık ve alımlı bir kadın imgesi canlanıyor gözümde. İşte böyle.. Herkese mutlu Pazarlar, görüşmek üzere...

                                           Chanel No 5'ın İstanbul'da çekilen reklam filmi.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder